Як вибрати мотошолом? Розмір, призначення, ціна

10 Вер 2019

Як вибрати мотошолом? Розмір, призначення, ціна

Шолом – молодший брат мотоцикла і найважливіший предмет екіпу байкера. Крім захисту від травм голови і шиї, струсу мозку в разі ДТП, мотошолом забезпечує повсякденний захист від вітру, дощу і холоду та різних неприємностей, що підстерігають байкера в повітрі – пилу, комах і навіть птахів.

Перш ніж купити мотошолом, необхідно визначитися: який вид шолома підійде для ваших потреб; вже при покупці грамотно підібрати розмір шолома; обрати колір відповідно до кольору мотоцикла чи ваших уподобань. Про ці етапи ми і поговоримо нижче.

Види мотошоломів і який шолом підходить до якого байка?

Традиційно мотошоломи класифікуються за конструкцією оболонки, яка визначає і призначення.

Шолом-інтеграл, або Full-Face – найпопулярніший на сьогодні тип шоломів. Забезпечує найвищий з-поміж усіх видів шоломів рівень захисту і має найкращі аеродинамічні характеристики. Використовується і при повсякденній міській їзді, і в спортивних шосейно-кільцевих мотоперегонах. «Повнолицеві» шоломи є нормою для водіїв спортбайків, так як пропонують всебічний захист на високих швидкостях. Це найбезпечніші шоломи з міцним підборіддям і захисним екраном.

Шолом-модуляр, також відомий як фліп-ап (Flip-up). Конструкцією він схожий на шоломо-інтеграл, але крім візора, який піднімається, має повністю відкидну передню частину. Така конструкція дозволяє не знімати його повністю при необхідності поспілкуватися або випити напій. З цієї причини шолом дуже популярний у мотомандрівників. Рівень захисту порівняємо з інтегралом. Важить шолом-модуляр, зважаючи на ускладнену конструкцію, дещо більше ніж інтеграл.

Шолом відкритого типу, його ще називають «шолом ¾», з відкритою передньою частиною. У різних модифікаціях може обладнуватися козирком, захисним візором або не мати їх зовсім. Широкого розповсюдження набув у водіїв скутерів, чоперів і крузерів. Забезпечує достатній рівень захисту на помірній швидкості, також є зручним в повсякденній експлуатації, завдяки постійно відкритому обличчю. Також ідеально підійде рейдерам, яким потрібно носити окуляри для зору.

До шоломів відкритого типу відносяться також різного роду мотокаски (або Braincap), що закривають лише верхню частину голови. Однак слід врахувати, що більшість таких касок зазвичай не мають сертифікатів безпеки та їх виробники нерідко відверто вказують, що ці каски не можна використовувати за прямим призначенням.

Кросовий мотошолом відрізняється видовженою передньою частиною, що виділяється. Має сонце-брудозахисний козирок і призначений для використання в комплексі зі спеціальними окулярами для мотокросу. Як розуміємо з назви, в основному такий шолом призначений для мотокросових і ендуро райдерів. Кросові шоломи також популярні серед водіїв супермото, стантрайдерів і квадроциклістів. Справа в тому, що конструкція кросового шолома забезпечує чудову вентиляцію при інтенсивному диханні, в результаті фізичних навантажень, що супроводжують ці види мотоспорту. Також є модифіковані варіанти кросових шоломів, пристосовані для міської їзди і подорожей.

Конструкція і ресурс шолома

У мотошолома дві частини – зовнішня оболонка і внутрішня. Зовнішня оболонка досить жорстка і крепка. Саме вона робить шолом міцним і надає йому привабливий вигляд. Для її виготовлення використовують міцні композиційні матеріали, що мають меншу товщину і незначну вагу.

конструкція і внутрішня будова мотошолома

Оболонка всередині шолома амортизує удар. При їзді мотоцикліст почуває себе комфортно саме через його внутрішнє еластичне наповнення. Оболонка всередині шолома – це ковпак з полістиролу і тканини. Крім цього там є ущільнювачі з поролону, затяжні ремінці разом із застібками. Останні моделі шоломів дозволяють знімати тканинну підкладку для прання.

Як вибрати розмір мотошолома?

На жаль, розмірні сітки в абсолютної більшості різних марок не збігаються. Тобто якщо ви зараз використовуєте шолом розміру M, то при переході на іншого виробника, велика ймовірність, що може знадобитися S або L. Навіть різні моделі однієї марки на одній і тій же голові можуть сидіти по-різному. Якщо ви міряєте шолом в магазині, візьміть на замітку такі правила:

  • Грамотно підібраний мотошолом повинен досить щільно сидіти на голові, але без будь-яких дискомфортних і тим паче болючих відчуттів. Між ним і головою не повинен залишатися вільний простір. Слід вибирати модель, максимально прилеглу до кожної частини голови і обличчя без точок тиску.
  • Іноді буває, що сідає шолом чудово, але занадто туго надягається. Це і незручно і може привести до передчасного пошкодження його оббивки, тому постарайтеся такого уникнути.
  • Якщо ви можете зняти надітий шолом однією рукою, значить він на вас завеликий.
  • Якщо надітий шолом при трясці головою вправо-вліво прагне зберігати нерухомість і ковзає по голові – він знову ж таки для на вас великий. Якщо одягнути правильно підібраний мотошолом і подивитися по сторонам – він буде повертатися разом з головою.
  • Якщо шолом наліз на вашу голову, не знімається однією рукою, повертається синхронно з головою, і ви змогли проходити в ньому безболісно 10-15 хвилин – попросіть поміряти на розмір менше – поки не знайдете шолом найменшого розміру, що налазить на вашу голову. Всередині шолому знаходиться пластичний матеріал, відповідно, будь-який шолом розношується згодом, причому, чим він дешевше, тим сильніше роздається вшир. Враховуйте це при покупці.

Без «живої» примірки, шолом купувати не варто. Та все ж, якщо ви вирішили замовити шолом в інтернет-магазині, визначати його розмір слід таким чином:

  • Оберніть м’яку вимірювальну стрічку навколо голови приблизно на 1,5 см. вище ваших брів, вище ваших вух і навколо потилиці в найбільшій точці. Найкраще попросити допомоги при вимірюванні.
  • Порівняйте свій розмір голови з конкретним розміром мотоциклетного шолома. Кожне виробник забезпечує різні розміри шоломів, тому вам потрібно буде порівняти розмір вашої голови з розмірами декількох брендів.

 як виміряти і підібрати розмір мотошолома

І ще одне – не варто купувати беушний шолом. Адже ніхто не знає, в які «пригоди» він потрапляв у минулому. Можна заощадити невелику суму, а потім поплатитися своїм здоров’ям. Проте, якщо ви непохитні у рішенні придбати шолом б/у, переконайтеся, по перше, що він не був у ДТП; по-друге, що з часу його покупки колишнім власником не минуло 5-ти років. Адже у шолому також є термін служби. Навіть якщо він не зазнав зовнішніх пошкоджень, з роками псується внутрішнє наповнення. Воно виготовляється з м’яких та еластичних матеріалів, які з роками просідають, «вминаються» і тоншають. Відповідно і удар старий шолом амортизувати не зможе.

Ціна питання

Чому зовні, здавалося б, схожі мотоциклетні шоломи, відрізняються за ціною деколи в кілька разів? Факторів насправді багато і не можна однозначно стверджувати, що деякі марки просто «беруть гроші за бренд». Провідні світові виробники мотошоломів виготовляють продукцію на незмінно високому рівні, в той час як в шоломах початкового рівня менш іменитих виробників можна зустріти якісь технологічні рішення, що явно покликані заощадити і здешевити конструкцію. Важливо відзначити, що ціна шолома у топових виробників більшою мірою вказує на його зручність і комфорт, ніж на ступінь захисту, вимоги до якої в обов’язковому порядку виконують навіть в найбюджетніших моделях бренду.

Також на вартість шолома впливають вид і якість використовуваних матеріалів оболонки і внутрішнього наповнення. Від них же прямо залежить вага шолома – а чим менша вага, тим менші навантаження на м’язи спини та шиї, і тим дорожчий шолом. У моделях початкового рівня, як правило – внутрішня оболонка не знімається, візор не має покриття або системи Pinlock (спеціальна плівка, яка встановлюється на внутрішню поверхню візора і утворює герметичний захисний повітряний прошарок, що запобігає запотіванню візора через різницю температур зовні і всередині шолома) . Крім того, дешеві візори більш схильні до утворення подряпин. А значить, практична довговічність недорогого шолома поступається старшим моделям, внутрішнє наповнення яких може зніматися і витримує неодноразові прання, а візор довше зберігає прозорість. Інтер’єр в дорожчих моделях має складніший рельєф, досконально враховує анатомію голови, а іноді дає можливість тонкої підгонки під конкретну людину, за допомогою знімних елементів різної товщини.

Моделі середньої та верхньої цінової категорії мають також розгалужену систему вентиляції з численними вхідними та вихідними каналами, що забезпечують комфорт в ширшому діапазоні температур і швидкостей. Форма деяких шоломів в процесі проектування проходить довершення в аеродинамічній трубі. При цьому вирішується два завдання – поліпшення обтічності та стабільності на високих швидкостях і зниження рівня шуму.